Annons:
Etikettfilosofer
Läst 3268 ggr
Maja
11/16/09, 11:24 PM

Svenska filosofer

Vilka kända svenska filosofer känner ni till?

Annons:
AnneN
11/16/09, 11:49 PM
#1

Får skämmas lite och erkänna att jag inte kunde komma på namnet på en enda Skäms

Fuskade lite och hittade denna lista på wikipedia

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

cirrun
11/17/09, 11:22 PM
#2

Torbjörn Tjännsjö mins jag från medierna, det står på länken att han förespråkar världsregering och är vänsterpartist.

Han gillar tanken att människan skulle ändra sin genom om det vore den enskilde som bestämde hur och alltså inte staten.

Hans filosofi låter bra; hans brist är ateism i mina ögon.

Oskyldig

Maria
11/18/09, 11:40 AM
#3

Förmodligen räknas väl inte Dag Hammasköld men jag skulle nog personligen vilja kalla honom för filosof.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hennum
11/18/09, 6:27 PM
#4

Det enda sverige gjort för filosofin var att ha ihjäl Descartes för att här var för kallt för honom och överlevde inte lunginflammationen. Flört Har för mig det var Descartes?

Det lärde vi oss på föreläsningarna! :P

Utöver det så är det väl vi då… antar jag. :D

Kommer faktist inte på nån.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

vimes
11/24/09, 3:49 PM
#5

#4: Jepp, det är Decartes. Det där är ju ett stående skämt inom den akademiska världen. Skrattande

Jag tror att det stämmer ganska bra också.

sayuri
12/5/09, 2:32 AM
#6

Det finns många som jag skulle vilja kalla filosofer men som kanske inte är det då de snarare sattsat på musik än filosofi men för mig är musik något eget så min kommentar får nog säga att jag stannar nästan uteslutande i Grekland med mina kunskaper om filosofer och då främst Sokrates.

Annons:
Upp till toppen
Annons: