OT – OFF TOPIC

OT vad gör du?

2009-04-16 15:45 #0 av: AnneN

Vad gör du då du inte är här inne på Filosofi?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-04-16 18:44 #1 av: AnneN

Då jag inte är här på Filosofi, så driver jag även Blandrashundar.iFokus, pysslar med djuren, umgås med sambon, promenerar med hunden, ser tv eller hittar på nått annat skoj eller mindre skoj

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-04-17 02:51 #2 av: Hennum

Har mina djur att ta hand om, pluggar, umgås med vänner och lite allt möjligt :)

Anmäl
2009-04-17 11:05 #3 av: spikes

Oj det är mycket det med 2 tonnisar  och en hund och ibland 2 i huset,det blir långa promenader blandat med träning,göromål hemma,och ofta åker vi väg och gör något annat som man inte gör till vardags....kanske hälsar på en vän på en bondgård där snodd har fått vallat får osv osv 

Och så är jag medarbetare på bif här inneFlört

Anmäl
2009-04-20 00:03 #4 av: [Vargnatt]

Är med sambon, tar hand om hunden och katten, tar hand om huset, pluggar på distans, läser, fotar och pysslar är nog det som upptar min tid mest :)

Anmäl
2009-09-10 03:47 #5 av: Skygazer

Mest tid går åt till jobbet förstås. Jobbar på ett större företag på en avdelning med ett 50-tal själar som ska vägledas av mig. Betyder ibland riktigt mycket arbete, även hemifrån. Var tidigare en otäck arbetsnarkoman.

Barn 4, 6 & 9 år samt fru kräver resten av tiden. Ett stycke liten katt ingår numera också i familjen, förresten. Någon (inte jag) tycker kanske att även häst, fiskar, höns och tidigare undulat, hamster, gerbil, hund etc ingår/ingått (jo, hundarna var toppen). Gillar även att laga god mat, gör t.ex. egen sushi, en favorit!

Sedan pysslar jag med lite amatörastronomi (kikar på stjärnor mm. med teleskop), därav nicket. Läser mycket naturvetenskaplig litteratur. Detta och diverse inlägg på sajter betyder att det blir minustid! Dvs knycker av den tid som borde ägnas åt sömn...Skäms

Vad jag INTE gör så mycket: sköter mitt hus, tvättar bilen, tittar på TV, motionerar (gör tappra försök men misslyckas ideligen)

Hittade denna skojiga sajt av en händelse efter att ha sökt astronomisajter och hittat AstronomiiFokus. Filosofi har jag ingen utbildning i bortsett från gymnasiet förstås men där djuplodas det inte så värst. Där väcktes dock intresset och jag har från tid till annan läst en del. Inom naturvetenskap där jag har min utbildning och mitt huvudintresse (dock tyvärr inte mitt jobb), kommer man ibland i beröring med filosofiska discipliner, t.ex. logik. Sedan tycker jag helt enkelt att det är roligt med diskussioner med lite djupare innehåll.

Hoppas ingen misstycker att jag puttade denna rätt gamla tråd. Kunde väl vara kul om fler medlemmar vill berätta vad de gör annars... jag vet att rätt många skrivit i det snarlika "presentationer" så det är inget klagomål, bara en uppmuntran. Tyckte dock att vad man gör är intressantare än vad man är (filosofiskt klurigt, eller hur, he heGlad) därav valet av denna tråd i stället för presentationer. Kanske ett uppslag till ny tråd för någon, vad definierar essensen av en människa, vad man tänker/är eller vad man gör?

Anmäl
2009-09-10 15:59 #6 av: sayuri

Jag jobbar, tecknar, skriver, fotograferar och håller ordning på alla djur hemma. Villket jag trivs bra med och sen så fort jag har pengar över så reser jag och det är nog det bästa skulle jag tro, resa med djur, kamera och någon vän så är jag nöjd.

Anmäl
2009-09-10 19:40 #7 av: Hennum

Jag har nu börjat på socionomprogrammet, så jag har massvis med skolarbete hela tiden och långa föreläsningar. Är helt slut efter bara två veckor. :P

Plus att jag är lite engagerad i djurrättsalliansen och med hittekatter.

Anmäl
2009-09-10 22:06 #8 av: Maria

Jag arbetar och övrig till så brukar jag laga mycket mat pyssla med mina växter och mina katter. (Jag hade gärna haft fler än två).

Loppmarknader är ett roligt helgnöje och vi har precis gjort om vårt kök.

Jag läser en hel del och är allmänt bra på att lata mig.

/Maria

Anmäl
2009-09-11 18:08 #9 av: Freke

Är på Blandraser, Brott och lite på Whisky ifokus eller på FB men oftast ute med Hunden..

Sen blir det väl lite jobb ibland, fast just nu är det lite låg säsong, på jobb fronten, men har nytt jobb igen snart.. Ska bara motivera mig till att börja

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Anmäl
2009-09-12 16:59 #10 av: [GunillaR]

Jag är ganska mycket inne på Katter och Hittekatter, samt även på några andra sajter som intresserar mig.

När datorn är stängd så tecknar jag och målar eftersom detta är min passion i livet.

Jag är sjukpensionär och skulle vilja göra så mycket mer än jag orkar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.