01 ALLMÄNT

När och vart tänker du som bäst?

2009-04-21 21:18 #0 av: AnneN

En del tänker bättre på nätterna andra på dagarna, andra tänker bäst då de promenerar i skogen, längs stranden, då de ligger i badet, osv.

När och vart tänker du som bäst?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-04-21 21:25 #1 av: AnneN

jag tänker som bäst då jag är på lång skogspromenad med hunden på sommaren, gärna sen eftermiddag eller kväll/natt då det fortfarande är ljust ute (bor i Luleå så på sommaren blir det aldrig mörkt).

Då det inte är sommar så tänker jag bäst då det är helt lugnt och stilla runtom mig och jag kan lyssna ostört på gamla härliga rocklåtar eller countrymusik och bara fundera över allt.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-04-21 21:52 #2 av: [Vargnatt]

Ute i skogen när jag är ute med hunden. Eller på nätterna, då det är lugnt och fridfullt överallt, då är det lätt att tänka.

Anmäl
2009-04-21 22:22 #3 av: Bogey

Jag har nog 2 tillfällen som är nästan helt tvärtemot varandra.

Antingen ströva på klippor vid havet. Vinden, havet och fåglarna

Eller så på min offroad, bara jag, hojen och stigen/vägen och passerar man en vacker plats kan man göra ett stopp, sätta sig ner och ta en paus och låta naturen komma till tals.

Anmäl
2009-04-21 23:55 #4 av: szirius

jag tänker bäst med papper o penna i handen...att skriva ner mina tankar skapar ett flöde för mig, nästan oavsett var jag är.Det kan vara både på en fullproppad, kvav buss eller ute i en naturskön omgivning.

Känner mig ofta "klar" i huvudet när jag kör bil...nattetid är bättre än dagtid...stjärnhimmel,skog och stränder är annat balsam för tankeprocesserna...

Anmäl
2009-04-22 01:08 #5 av: Hennum

jag har oftast bara tid att tänka på nätterna, det är då jag har ro. Utom vissa lediga sommardagar. Men ofta tänker jag inte så mycket alls längre..

Men att sitta vid datorn och skriva tycker jag mycket om, att skriva ner tankarna gör det lättare, då behöver man inte hålla allt i huvudet samtidigt.

Anmäl
2009-04-22 01:29 #6 av: Maja

Sent på kvällen, helt klart.

Anmäl
2009-04-22 01:34 #7 av: Maria

På nätterna när jag inte kan sova.

Sedan tänker jag stora tankar med några glas vin i kroppen men upptäcker att dessa ideér inte alltid är så hållbara dagen efterFlört

/Maria

Anmäl
2009-04-22 12:03 #8 av: Hoppfull

Så fort jag är ensam! Njuter extra av tänkandet när jag promenerar och kör bil. Gör jag det med mannen så blir det samtal av mina tankar istället, ganska bra det med Glad

Anmäl
2009-04-22 18:49 #9 av: moondancer

Tänker på saker när som helst, riktigt störande blir det när man börjar tänka på något annat när man sitter och läser något riktigt bra!  Och märker det inte riktigt förrän efter ett tag

Anmäl
2009-04-23 15:18 #10 av: spikes

Jag tänker allra bäst när jag är ute med hunden oavsett tid på dygnet,men jag tänker också mycket när jag är i tvättstuganFlört

Anmäl
2009-04-23 21:06 #11 av: Maria

Jag kom på idag att jag tänker ganska bra när jag kör moppe till jobbet.

(Hoppas jag kör moppe lika bra som jag tänkerFörvånad)

/Maria

Anmäl
2009-04-25 01:32 #12 av: Ijin

Under sentimmarna, innan hjärnan slår om till trött... Får en sista andning då och tankarna går extremt fort

Anmäl
2009-04-25 17:44 #13 av: EvelynKatt

Kvällstid. Allra helst sådär sent att man egentligen borde gå och lägga sig för att orka upp i morgon. Men de bästa idéerna dyker alltid upp åtta sekunder innan jag somnar, så att jag bara har ett vagt minne, ett humm om vad jag tänkte då. Mycket frustrerande.

Anmäl
2009-04-25 17:46 #14 av: Ijin

#13 Skriv ner det!

Anmäl
2009-04-25 18:03 #15 av: EvelynKatt

#14 Jag brukar göra det, om jag inte hinner somna först.

Anmäl
2009-04-25 18:05 #16 av: Ijin

#15 Haha:) Okej... Så då blir det "Jaaa, jag kom på ett botemedel mot cancer jag ska bara.... ZzzZzzzZzzz...." ?xD

Anmäl
2009-04-25 18:37 #17 av: EvelynKatt

#16 Nja. Har du någonsin varit så trött att du inte orkar hålla ögonlocken öppna, men hjärnan fortfarande går på högvarv? När kroppen är så pass tung att man inte orkar röra sig... Sådanadär flyktiga tankar som flyger iväg så fort man rör på sig, men som var briljanta, egentligen. Men inte kan man komma ihåg exakt vad man tänkte, heller.

Anmäl
2009-04-25 19:33 #18 av: Ijin

#17 Jodå.. Jag kallar det sömn problem:p Jag själv kan få kroppen att sova medans jag te.x. spelar eller läser, vilket gör att jag även kan skriva ner tankar som jag får... Men det är roligt när tankarna gilder:)

Anmäl
2009-04-26 15:57 #19 av: Choklad

Tänka? vad är det ? i mitt huvud virvlar det ständigt omkring en massa tankar...så när jag lagt mig att sova virvlar de runt och jag måste få ordning på dem..då kan det uppstå en och annan ide`eller aha-upplevelse...

Men ute på trappen en solig dag kan man få lugn i huvet ..bara lyssna på fågelkvittret, njuta av blommorna, katten som håller mig sällskap och   den varma vinden. Och en kopp te´eller kaffe till det är inte dumt alls...

U R us

Anmäl
2009-04-26 20:12 #20 av: cosmonita

När det gäller prestationer inom skola eller jobb så är det på förmiddagen och strax efter.

Känslomässigt egentligen när som helst men kvällar är bra.

Anmäl
2009-04-28 15:07 #21 av: Theon

Jag tänker bäst när jag promenerar, och på natten när jag ska sova.

Anmäl
2009-06-17 11:00 #22 av: Hennum

putt för tänka-bäst-tråden

Anmäl
2009-06-19 21:32 #23 av: myff

Jag tänker bäst på tåg, helst vill jag skriva ner allt.. det är vackra tankar om människor och annat som kommer upp..jag brukar kalla dom för tågtankar. Nu har jag en speciell bok som jag skriver ner mina tågtankar i..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.