OM SAJTEN

Regler på filosofi i fokus

2011-03-07 16:23 #0 av: [Morfalum]

"Jag är skapare av tråden. Jag föredrar om man håller sig till ämnet då. Denna tråd har ett rätt klart mål, om du läste första inlägget" Skrivet av en användare på filosofi i fokus.

Detta skrivet efter att jag fått en tillsägelse för att jag gjorde ett instick i diskussionen om en term som jag tyckte var lite tokig.

Det är alltså otillåtet på filosofi i fokus att göra instick som inte hör till ämnet rörande missförstånd om språket i ett inlägg?

Har skaparen av en tråd full auktoritet att styra diskussionen?

Det vore fantastiskt om någon kunde ge ett kvalificerat svar, det underlättar ju om det finns vissa normer på den här sidan men jag är osäker på om det finns tydliga sådana förutom att man inte ska göra påhopp osv. :)

Was ist ist, was nicht ist ist möglich!

Anmäl
2011-03-07 16:45 #1 av: Ijin

Det är inte otillåtet på filosofi ifokus. Det är otilllåtet i min tråd, helt enkelt. Eller, om man ska säga det snällt "Jag skulle föredrar att det undveks".

Jag, som skapar av tråden, kan också be sajtvärden att ta bort min tråd helt, eller låsa den, för att jag inte vill att fler inlägg ska göras.

Anmäl
2011-03-07 16:52 #2 av: [Morfalum]

Du som är mer erfaren av den här sidan, skulle du kunna hänvisa till den regeln som ger dig befogenhet att hindra mig från vad jag ska skriva, du verkar ju ha hittat den.

Anmäl
2011-03-07 16:58 #3 av: Ijin

#2 O nej, det är inget advancerat så. Varje sida sätter upp sina egna regler, och eftersom det inte behövdes ha regler för att byta ämne mitt i en tråd försen en du bestämde dig för att göra det, så är den enda regeln respekt och, att jag, om jag tröttnar på det ber att tråden blir helt borttagen, men du verkar ju inte bry dig det minsta om vad andra tycker om det du skriver, vilket leder till slutsatsen att du antaligen inte kommer sluta med det heller.

*Kommentaren redigerad av sajtvärd*

Anmäl
2011-03-07 17:07 #4 av: AnneN

I egenskap av sajtvärd så kan jag säga att instick i diskussioner är fullt tillåtna oavsett vem som skapat tråden så länge diskussionen hålls i trevlig ton och inte bryter mot sajtens skrivregler!

#1 Ja den som skapat en tråd kan be att få den låst eller bortplockad, men det är inte alls säkert att jag plockar bort/låser den ändå utan det gör jag en bedömning från fall till fall om jag anser att den behöver låsas.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2011-03-07 17:09 #5 av: Ijin

#4 Dåså! Väldigt enkelt. Jag anser inte att min tråd "Hur skulle?" för någonting mer till forumet, och skulle vilja ha den borttagen/låst. Dom som skrev aktivt och jag tyckte bidrog är inte kvar.

Anmäl
2011-03-08 13:27 #6 av: Maria

Trist, för jag saknar tråden så som den var ämnad...Rynkar på näsan

/Maria

Anmäl
2011-03-08 13:41 #7 av: [Morfalum]

Gör en ny? :)

Anmäl
2011-03-08 20:15 #8 av: Maria

Det var Ijins idé och just nu känns det som att den "dog" genom en önödig "utsvävning"

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.