01 ALLMÄNT

Hjälp mig snälla!

2011-11-24 15:22 #0 av: Mirrie

Hej!

Hjälp, jag tror eller rättare sagt jag vet att jag blivit utsatt för svart magi, dvs att någon (jag vet vem), har gjort och fortsätter med jämna mellanrum att utföra svart magi på mig. Detta gör hon för egen vinnings skull och jag orkar inte mer....jag orkar inte vara dålig eller få en massa åkommor bara för att hon vill få sin vilja igenom?...men jag tänker inte heller ge upp för att en sån som hon ska kunna ta det som betyder mest för mig ifrån mig Gråter

Jag vet inte vad jag ska göra eller vart jag kan vända mig men jag hoppas att någon här kanske skulle kunna hjälpa mig eller ge mig några goda råd.

Mvh: I.M.W

Anmäl
2011-11-24 16:05 #1 av: Joppo

Den svarta magin som du nämner, på vilket sätt påverkar den dig? Kan det vara så att du övertolkar de dåliga sakerna som händer i ditt liv tror att de sker pga den svarta magin?

Det finns ett uttryck inom argumentationsteori som kallas ett logiskt felslut. Med det menas att man kopplar ihop två händelser som egentligen inte har något samband.

Ett exempel på ett sådant felslut skulle kunna vara detta: Person A är förkyld är och frågar sin kompis om denna känner till nåt naturläkemedel som hjälper mot förkylning. Kompisen säger att denna hört talas om mirakelmedlet SnorStopp 2000 och rekommenderar detta. Person A testar detta medel och blir gradvis bättre och är efter några dagar är Person A helt symtomfri. Vad person A inte vet är att SnorStopp 2000 egentligen är en bluffprodukt och det som skett är att förkylningen gott över på egen hand. Dock tror Person A att det är SnorStopp 2000 som är anledningen till att förkylningen har släppt eftersom hon kopplar samman tillfriskningen med bluffpreparatet.

Alltså det jag vill komma till med hjälp av denna lilla historia är att du kanske tror att så pass mycket på den svarta magin att du övertolkar det som sker i ditt liv?

Säg att du kanske blir sjuk eller har extrem otur. Då kanske du tolkar det som om det är den svarta magin som ligger bakom detta fast det egentligen är rent slumprelaterade händelser?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.