01 ALLMÄNT

Tänkvärda citat nämnda i film och musik

2012-05-11 22:50 #0 av: rockynova

Morality is a fiction created by a herd of inferior men to hold back the few superior men. - The big bang theory (Nietzsche) (Serie)

Mannen vill ha två ting: Fara och lek. Just därför åtrår han kvinnor som är den farligaste leksaken. - Nietzsche

Bättre tiga och bli betraktad som en idiot, än att öppna munnen och bevisa det. - Abraham Lincoln

You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible. - Mr. Nobody (Film)

The top gets higher the more you climb. -Lil Wayne (Musik)

Never argue with an idiot. They will bring you down to their level and beat you with experience. - (Läst som tryck på tröja, ingen aning om ursprung)

Skriv gärna om ni vet några mer intressanta citat ni hört! :)Ha en underbar dag!

Anmäl
2012-05-11 22:57 #1 av: Pagan

citat eller Motto?

Jag har ett motto som jag också har som signatur, den är klockren tycker jag, sedan har jag ett annat citat/motto som jag ofta filurar på

Den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken.

Michael Pflegar

Anmäl
2012-05-11 23:09 #2 av: rockynova

Oj, ja några av dem jag skrev var nog mer i motto kategorin :/

Men vilka underbara ord! :)

Den du har som signatur ska jag sätta i mina anteckningar, tycker att det är kul att ha nära tillhands.

Tack för att du delade med dig!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.