2013-05-01 22:14 #0 av: Ikajo

Ja, vem är jag. Det är ju en mycket grundläggande filosofisk fråga helt klart. Men lite kort om mig skadar ju inte.

Jag har ingen som helst utbildning inom filosofi, jag har inte gott några kurser eller så. Det närmaste jag kommer är väl boken "Sofis värld" och lite feministisk vetenskapsteori.

Jag är kristen och anser mig tillhöra baptismen eftersom deras grundläggande teologi känns mest rätt. Efter ett par kurser i genusvetenskap har jag deklarerat mig själv som fullfjädrad feminist även om mina tankar och åsikter ligger i första hand på ett strukturellt plan.

Överhuvudtaget handlar mina funderingar mer om struktur än om varje enskilda människa eftersom jag anser att även en människa som rör sig utanför strukturen bedöms efter strukturen och därför fortfarande en del av den.

Många av mina filosofiska åsikter har en politisk grund men jag tillhör inget parti och det finns inget parti som jag egentligen sympatiserar med.

Om mig i övrigt: 23år har mellanlandat hemma hos föräldrarna efter att ha bott på egen hand ett par år. Avser flytta vidare igen till hösten. Inbiten estet som älskar konst, dans, teater och böcker. Läser för närvarande en kurs i Bild vid universitetet och drömmer om att bli författare.

Mina stora guldklimpar är syskonbarnen som inte är ett år ännu. Lite närmare är mina små pälsbollar som delar mitt liv med mig. Sju stycken gerbiler helt enkelt.

Läggning är bisexuell, status singel. Villig eller ovillig är inte en fråga det bara är så.

Vill man veta mer får man nog allt ta och fråga, annars visar det sig nog.