03.1 Etik & Moral

Vad retar upp dig?

2014-04-14 07:20 #0 av: Skorpion76

Finns det någonting som du bara inte tål? Ett sorts beteende som du inte kan medhos andra människor? Själv retar jag upp mig på kravet på ett ordentligt uppförande och i synnerhet eftersom de som oftast krävr det inte har mer vett i sig än att de gör sig roliga på andras bekostnad. 

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Autism, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2014-04-14 08:08 #1 av: [Mintassen]

Jag stör mej på sådant betende som icke rökare har alltså tex för mej dölja att jag är rökare för familj kommer. 

Sen även att detta betende som icke rökare har mot rökare Arg

Anmäl
2014-04-14 09:20 #2 av: Angelfish

Rökare som röker där det är förbjudet att röka.

Anmäl
2014-04-14 21:39 #3 av: VästkustFia

När man pratar eller fikar tillsammans med folk och de ägnar sig mer åt mobilen än åt sällskapet. 

Anmäl
2014-04-14 23:11 #4 av: 997

När man pratar eller fikar tillsammans med folk och någon ringer på ens telefon!

Anmäl
2014-04-15 01:35 #5 av: VildaVittra

Avskyr missionerande, där de inte tar till sig av ett "nej tack".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-04-15 06:37 #6 av: Skorpion76

#4 och #5 Håller helt klart med!

Energy Pethead

Anmäl
2014-04-17 20:30 #7 av: [HM-Liight]

oj, det finns mycket jag inte "tål". Mobbning är en av dem....

Oärlighet klarar jag bara inte av, man behöver aldrig ljuga för mig, förbättra verkligheten, eller tro att jag dömer eller fördömer.

Sanningen brukar alltid krypa fram och jag förstår inte varför man inte från början kan säga som det är.

Klarar inte heller av kriminellt beteende/handlingar, eftersom jag råkat ut för en del sådana. 

Jag har hjälpt en alkoholmissbrukare i många, många år...idag stöttar jag en tjej på 23 som missbrukar narkotika. Eftersom de är så ärliga mot mig, så dömer jag inte heller. Då stöttar jag, så mycket jag klarar av det, men det får inte ta över mitt liv. 

Att se ner på andra människor är så fel, ingen är bättre eller sämre, ingen är klokare på grund av ålder, ingen "ras" är sämre, likaså har alla rätt till sitt troende, vare sig man är religiös eller inte. Jag skakar på huvudet när jag stöter på de som tror sig vara bättre, pga status eller rikedomar, en 15 åring kan vara mycket klokare än jag, på många sätt, om han/hon levt ett liv som jag inte har gjort....

ja, det är nog så jag fungerar, jämlikhet och rättvisa, oavsett vad det gäller.....

Anmäl
2014-04-18 18:26 #8 av: Johannez

Stör mig på folk som i diskussioner vill få fram sina åsikter och tankar utan att lyssna på den/dem som denna talar med..

Ett annat olycksbådande beteende jag stör mig på är folk som i gruppdiskussioner använder mina argument och slutsatser som jag nämnt till personen bara några minuter tidigare..

Anmäl
2014-04-19 19:57 #9 av: [Rumpstek]

#4 Men hur ska någon veta att du är upptagen?

Anmäl
2014-04-19 22:10 #10 av: 997

#9 Vad jag ville ha fram var att det har blivit för mycket kommunikation genom telefon. Telefon skall användas för att bestämma tid för personliga möten. Vi har för lite av "real life" möten med varandra. Det retar jag mig på.

Anmäl
2014-04-20 00:38 #11 av: dolfen

Ibland blir jag irriterad på när folk väljer bort att tänka, men babblar på ändå, liksom.
(Ibland gör även en dolf sig skyldig till detta... fenomen.) *harkel*

Anmäl
2014-04-20 01:18 #12 av: vallhund

#10 Och jag retar mig på folk som tror att alla bor inom närområdet o kan träffas lätt o ofta IRL.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel.

Anmäl
2014-04-20 06:38 #13 av: Skorpion76

Något som jag tycker är jobbigt är om man umgås med några som röker och bestämmer sig för att gå till ett fik. Ni sitter där och fikar och pratar, men helt plötsligt tycker rökarna att de vill gå ut och ta några bloss. Det slutar med att du sitter ensam kvar tills de andra kommer tillbaka. Väldigt vad socialt! Jag håller med dig, #3! Det är inte särskilt socialt det heller.

Energy Pethead

Anmäl
2014-04-20 08:30 #14 av: [Rumpstek]

#10 Okej. Så om man bor långt ifrån någon så ska man inte prata med denne. Så bra att veta.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.