03.1 Etik & Moral

Jesus Ifokus......

2014-12-06 01:01 #0 av: Knasper

En viss sajt som har med ämnet att göra beter sig som 

Anmäl
2014-12-06 01:03 #1 av: Knasper

Lugn! Den ovanför skvätte iväg typ snabbt.

Anmäl
2014-12-06 01:05 #2 av: Knasper

Men visst e d kul när det händer något!? Glad

Anmäl
2014-12-06 01:38 #3 av: [Sabina]

Jajemen! Tummen uppSkrattar

Anmäl
2014-12-06 01:45 #4 av: Zakaraa

Funderar ??

Anmäl
2014-12-06 11:22 #5 av: [Kathja]1

Alla gör det som de där och då anser är bäst. Själv  missar jag allt roligt inne på Jesus Ifokus nu för tiden eftersom jag, helt utan att ha blivit informerad om varför, blev blockad där igår. En är väl lite obekväm kanske, men det bjuder jag på. Anser i alla fall att alla har rätt att vara som de själva anser passar dem och deras syfte. 

HjärtaSajtvärd på Tro Hjärta

Medarbetare på LawOfAttraction 

Anmäl
2014-12-06 16:07 #6 av: Knasper

Del 1. Jag kunde inte låta bli att döflabba när jag läste ihop #0-#4.

Del 2. Den allvariga delen.

Jag uppfattar Kathja som en god och välvilligt tänkande människa vilket gjorde att jag sparkade bakut i den aktuella sajten.

Jag vill passa på att be Filosofi.ifokus om ursäkt för att jag sparkade bakut, ända hit.

Ni kan göra med denna tråd, som man kan göra på den aktuella sajten. Plocka bort den. (Om ni vill.)

Ha en givande och trevlig lördag! Glad

Anmäl
2014-12-06 16:21 #7 av: [Kathja]1

Och jag tackar för glada tillrop och uppbackning! ♡♡♡

Anmäl
2014-12-06 18:37 #8 av: [Sabina]

Förlåt #5 om jag gjorde dig ledsen på något sätt, det var inte all min mening i alla fall. Jag var inne på den aktuella sajten och läste om dina funderingar och frågor och tyckte du blev ganska illa behandlad där, vilket gjorde mig rätt illa till mods.

Sedan såg jag #6 kommentarer där inne och förstod nästan att man kan bli blockad för en sådan sk**grej som egentligen bara var ett skämt. Jag vågade dock inte kommentera det där men väl här, där stämningen är helt annorlunda.  (och det var väldigt roligt att läsa ihop de första kommentarerna  när man får sammanhangetSkrattar )

Ha det gott båda Hjärta

Anmäl
2014-12-06 18:42 #9 av: [Kathja]1

Nej då inte alls Sis13! Men tack för omtanken. Hjärta 

Anmäl
2014-12-06 19:53 #10 av: Geru

Dom flesta blir tyvärr rätt illa behandlade på Jesus.ifokus. Det blir så när man har strikt konservativt troende teologer som sajtvärdar och medarbetare.

Det sagt så är det inte värre än andra platser på ifokus :P

Anmäl
2014-12-07 14:55 #11 av: Aleya

Trodde faktiskt att en av de mest grundläggande inom kristendomen var att behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Så synd att detta inte verkar funka.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2014-12-07 15:01 #12 av: [Kathja]1

#11 Det är det! Det viktigaste av allt är det dubbla kärleksbudskapet  - älska din näste så som du älskar dig själv, ja och Gud såklart. Cool

Men bara för att det är det centrala i kristendomen innebär det inte att det blir enkelt bara för att man kommer till tro. Och ju fyrkantigare man är i sin tro desto fler exkluderar man. Tror jag att det finns en SANNING och jag står jag för den "sanningen" så måste (?) det ju innebära att du står för det som är fel om du inte tror som jag. Då behöver jag ju inte lyssna på dig för jag innehar ju redan det jag vill ha, SANNINGEN. Det är också lätt att man blir rädd för att ta en diskussion kring tro för tänk om jag kan ta till mig något som någon annan säger och tror hur blir det då med min SANNING?! Var den då falsk? Vilar min tro på fel grunder? Osv osv

Istället för att man bara inser att tro är personligt, det finns ingen rätt väg eller fel väg - det finns bara min väg. Skrattar

Anmäl
2014-12-07 15:04 #13 av: Aleya

#12 klokt sagt. Synd bara att vissa är som fyrkanter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2014-12-07 15:22 #14 av: [Kathja]1

Alla modeller fyller nog sin funktion, Gud gör inga misstag. Skämtar

Anmäl
2014-12-07 19:38 #15 av: Knasper

Jag har en tanke. Naturligtvis går den emot logiskt tänkande. (Ibland spelar jag rollen som knäpp bra.)

Jag tänker ge någon ett förslag, som den aldrig har tänkt att acceptera.

Om, jag mot all logik blir bejakad,  kan jag nästan tro på att det finns en gud.

Anmäl
2014-12-07 19:47 #16 av: [Kathja]1

Nästan? Skämtar Personligen går det inte en sekund i livet jag utan att jag är helt övertygad om att det finns en Gud. Skrattar

Anmäl
2014-12-07 19:51 #17 av: Knasper

Det som inte funkar den ena gången, kke funkar andra gången.

Du e la go, Kathja!

Anmäl
2014-12-07 19:57 #18 av: Knasper

Min tänkta gärning är att vidga människors vyer.

Mitt tvivel är att personerna som måste godta mig, tvivlar på mig. Jag kan bara rentvå mig i efterhand.

Anmäl
2014-12-07 20:15 #19 av: [Kathja]1

Jag tror på att det är nyttigt att ställa saker på ända mellan varven. Cool

Anmäl
2014-12-07 20:21 #20 av: Knasper

Ja. Att ifrågasätta sitt egna beteende. Detta gör jag kanske för ofta.

Varför föddes jag inte som en perfekt människa?

Svaret kan finnas i Chaplins  filmer...

Anmäl
2014-12-07 20:30 #21 av: [Kathja]1

Varför skulle du då leva? Gå inte livet ut på att upptäcka och utvecklas? Funderar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.