03.1 Etik & Moral

Hur hård måste en människa bli?

2015-10-02 21:51 #0 av: [Def]

Några synpunkter?

Anmäl
2015-10-02 21:56 #1 av: Tjeja

...För att vad? Nörd

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-10-02 22:00 #2 av: [Def]

För att se Vad?

För att åstadkomma vad?

För att "vad"a över en flod?

Anmäl
2015-10-03 10:50 #3 av: Farwuq

Det beror på hur floden ser ut, djup  och alla strömförhållanden m.m.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-10-03 13:33 #4 av: [Def]

:) Många har väl mött människor som är hårda och som upplevs som kallsinniga. Hur hård tycker man att man själv är/bör vara?

Anmäl
2015-10-03 23:29 #5 av: Tjeja

Förstår fortfarande inte riktigt frågan.

Men om jag säger så här: Jag tycker mest om människor som inte alls är hårda och jag vill inte heller själv vara hård. Jag vill vara och bemötas av kärlek, värme och omtänksamhet inte hårdhet.

Anmäl
2015-10-04 01:07 #6 av: bast1

Helst ska man väl inte vara hård alls.
Om man känner att man måste vara hård, så låter det det samtidigt som att man är medveten om sin handling och inte mår bra av detta.

För att må bra själv bör man nog därför inte vara allt för hård och dessutom helst under en begränsad tid, för att inte må alltför dåligt.

De som är ordentligt hårda är det utan att vara medvetna om det. Det är därför de kan göra så mycket ont  mot de som de är hårda emot.

Anmäl
2016-01-24 02:46 #7 av: Sturet

Hård nog att stå att klara av en vanlig vardag och klara av dom situationer och människor man möter på kanske ? Inte bra att vara för mesig, då blir man överkörd och man klarar sig inte

Lever man i en hyfsat vanlig normal-hård vardag så räcker det att vara normalhård. Är man för hård så blir man kanske otrevlig att vara runt. Men lever man i en hårdare miljö så måste man själv vara hårdare. Om man nu kan

Funderar

Anmäl
2016-01-24 09:45 #8 av: Tjeja

Hur hård är "normalhård" då #7?

Anmäl
2016-01-24 13:56 #9 av: Farwuq

Funderar

Ja det är något att fundera över.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-01-25 21:32 #10 av: Sturet

Ja du, svårt att säga. Men tex om man lever i krig, eller om man är ett barn som lever i en familj med en förälder som misshandlar en och som håller en fången i källaren, eller om man har gått vilse i vildmarken omringad av en massa vilddjur tex... så är det inte riktigt en normalhård omgivning man är i , utan hårdare , och då måste man själv vara hårdare om man ska klara sig

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.