Annons:
Etikettokategoriserat-om-filosofi
Läst 3824 ggr
[grinda]
2010-10-20 17:23

Varför korsade kycklingen vägen?

Är den här gammal? Jag tycker i alla fall den va lite kul, plockade lite från olika ställen. Kommer man på egna är det bara att tillföra listan.

Varför korsade kycklingen vägen?

Vanligt svar: För att ta sig till andra sidan vägen .

Platon: For the greater good.

Karl Marx: 1. Det var historiskt ounvikligt . 2. Kycklingen drevs av det ekonomiska nödets spö.

Marthin Luther King: Jag har en dröm att någon dag alla kycklingar skall kunna går över vägar utan att deras motiv ifrågasätts.

Thomas de Torquemada: Ge mig 10 minuter tillsammans med kycklingen och jag kommer att ta reda på det.

Timothy Leary: Eftersom det här är den enda typen av resa som Etablissemanget tillåter kycklingen att göra.

Nietzsche: Eftersom om du stirrar för länge över vägen, kommer vägen att stirra tillbaka på dig.

B.F. Skinner: Eftersom de externa influenserna som har genomsyrat dess sinnesorgan alltifrån födelsen har fått den att utvecklas på ett sådant sätt att den har en benägenhet att gå över vägar, även när den tror att sådant beteende är resultat av fri vilja.

Jean-Paul Sartre: För att kunna handla i god tro och för att vara sann mot sig själv, kände sig kycklingen tvungen att korsa vägen.

Aristotle: För att uppfylla hela sin potential.

Buddha: Om du ställer den här frågan betyder det att du förnekar sin egen kycklingnatur.

Darwin: Det var nästa logiska steg sedan de klättrat ner från träden.

Freud: Det faktum att du är orolig att kycklingen gick över vägen avslöjar din bakomliggande *** ella otrygghet.

Ralph Waldo Emerson: Den korsade inte vägen ; den transcenderade den.

Ernest Hemingway: För att dö. I regnet.

Werner Heisenberg: Vi är inte säkra angående vilken sida kycklingen var på men den rörde sig mycket snabbt.

David Hume: Utav seder eller vana.

The Sphinx: Säg du det .

Mark Twain:Nyheten om dess korsande har överdrivits mycket.

Gudfadern: Jag ville inte att hans mor skulle se honom så här.

Keats: Filosofin kommer att klippa kycklingens vingar.

JOHN LENNON: Imagine all the chickens in the world crossing roads together, in peace. 

Hamlet: Det är inte det som är frågan.

Candide: För att kultivera sin trädgård.

FARFAR: På min tid frågade vi oss inte varför kycklingen gick över vägen. Någon sa till oss att kycklingen gick över vägen, och vi nöjde oss med det.

BIBELN: Och Gud steg ned från himlen, och Han sade till kycklingen: "Du ska gå över vägen." Och kycklingen gick över vägen, och jubel uppstod.

BILL CLINTON: Jag gick inte över vägen med DEN kycklingen. Förresten, vad menar du med kyckling? Skulle du vara så snäll och definiera "kyckling"?

Jan Björklund:"Kycklingar kan inte gå över vägen hur som helst, vi måste ha ordning och reda!"

Annons:
search
2010-10-21 03:09
#1

Haha haha ha ha ha ha dagens garv Skrattande

[grinda]
2010-10-21 10:57
#2

Tack search mitt inlägg var inte förgävesTungan ute

search
2010-10-21 15:24
#3

nope Glad

[Franko]
2010-10-22 01:51
#4

aaah vad roligt! Skrattande   

Är det dom själva som har svarat så eller är det påhittat av nån? Påhittat va?

[grinda]
2010-10-22 13:43
#5

Påhittat och insamlat från olika håll tror jag. Den började i USA men man kan själv hitta på egna. Den med Björklund hittade jag på nätet någonstans, tyckte den var riktigt rolig.

Einstein -Whether the chicken crossed the road or the road crossed  the chicken depends upon your frame of reference.

Mitralis
2011-02-21 10:44
#6

Ha ha ha! Helt i min smakSkrattande



Annons:
[grinda]
2011-02-21 11:35
#7

Kul att du gillade humorn , ska nog publicera den vidare, läste om en igen…den är faktiskt kul.

Mitralis
2011-02-21 11:58
#8

#7 Välkommen in på Humor iFokus. Den uppskattas säkert även där Glad



[grinda]
2011-02-21 14:03
#9

Tack ska genast titta in därGlad

mahre
2011-02-23 11:47
#10

Tyst

Upp till toppen
Annons: