#7: Att artiklar är sökbara på exvis Google är ju ett väldigt starkt argument för att det är bra för sajten att det skrivs artiklar. Det gillar jag. Jag har själv hamnat på flera diskussionssajter utifrån sökningar i något ämne som lett fram dit. Det är ett gott argument för att ett engagerat sajtvärdskap faktiskt kan bidra till att sajtens medlemsunderlag utökas.
För övrigt: jag har funderat lite på vilka förändringar jag skulle vilja se, jag lägger upp dem här, så får ni om ni vill kommentera vad ni tror:
1. Färre kategorier. Jag vill se bra mycket bredare kategorier. I stil med "Politik och samhälle", "Kultur", "Människan och psykologi". O.s.v. Det jag vill se är det filosofiska samtalet, och detta samtal kan man föra i alla ämnen. Det är inte bara frågor om Guds existens eller hur vi kan få kunskap om världen som kan behandlas på ett filosofiskt vis. Genom färre men bredare kategorier tror jag att sajten kan bli mer inbjudande.
2. Det vore kul med lite events. På en sajt som jag besökte tidigare hade vi en "Debattboxning", där två deltagare fick varsin ståndpunkt (slumpmässigt) att argumentera för. Efter en vecka skulle övriga medlemmar rösta om vem som argumenterat bäst för sin sak. Det var en mycket rolig tävling - och ett rätt bra sätt att på ordnat vis tillåta en ganska polemisk debatt.
3. Angående artiklar kan jag nog, om jag övertar sajtvärdskapet, behöva lite hjälp. Jag ser gärna att folk som är intresserade av att skriva artiklar anmäler sitt intresse.
4. Hur är det med medarbetare? Finns det några kvar? I så fall skulle jag vilja kontakta dem och kolla hur de ställer sig till att fortsätta om vi försöker oss på en omstart.
Så har ni några tankar (vad som helst) kring hur vi kan gå vidare så skriv! Det går bra att höra av sig PMledes också, om ni föredrar det.