Annons:
Etikettokategoriserat-om-filosofi
Läst 1413 ggr
ljusbarn
11/8/09, 12:27 AM

vad är filosofi

vad är fillsofi……

för er???

Guld i mun

Annons:
Maria
11/8/09, 10:27 AM
#1

För mig är det funderingar kring det "ogripbara" det som är mänskligt (omänskligt). Existensiella frågor, frågor som man kan hitta "tusen" svar på…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

AnneN
11/8/09, 2:38 PM
#2

Filosofi för mig är mer eller mindre allt, allt som man kan tänka/filosofera om.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Franko]
11/9/09, 7:42 PM
#3

Fundera, analysera, diskutera, debattera ….

?

Bayliz
11/20/09, 11:11 PM
#4

funderingar om livet

annaelfie
11/25/09, 1:35 AM
#5

När min mamma satt och löste dagens korsord hemma i tvsoffan för ett tag sedan så frågade hon mig om jag kunde denna : Livets konst, sju bokstäver. Den var ju given! Sedan dess har jag alltid tyckte att filosofi är livets konst. Konsten att leva liksom.

sayuri
11/25/09, 12:40 PM
#6

#3 Håller nog med dig, det är mer än funderingar, då det (enligt mig) inte bara är någonting man sitter själv och funderar på utan man kan föra fram teorier och debatera om dem. Visst kan man sitta och filosofera på egen hand också men det käns mer absolut om man kan låta sina teorier ifrågasättas av andra. Ibland går de i malen efter att man ser svagheter i dem och ibland håller de även granskningen från andra och då har de mer substans, skulle jag tro.

Annons:
Bayliz
11/26/09, 3:36 PM
#7

#6 har du sett mitt mail // jizeta

Upp till toppen
Annons: