03.6 Värdeteori

Jag kommer ej från vattnet

2012-06-12 18:35 #0 av: terrorinAlive

Om negrer kommer från vattnet så kommer jag från land.
Om livet på land föddes före livet i vattnet är jag inte dålig.
Om livet i vattnet var en spegelbild av livet på land är bara vattnet lite sämre.
Om livet på land började före livet i vattnet är jag äldre.
Om gråsuggorna på land startade innan gråsuggorna i vattnet är vi båda människor...

Anmäl
2012-06-16 18:53 #1 av: dolfen

"Om alla Åsikter baserats på Kunskap skulle alla förstå att

= är lika med =!"

dolfen, amatörfilosof Cool

Anmäl
2012-06-17 18:25 #2 av: terrorinAlive

Mitt var kunskap, ditt var dolt oförstående, kan du utveckla? För det kan jag...

Anmäl
2012-06-17 19:19 #3 av: dolfen

Ibland behöver man läsa en text flera gånger för att förstå den.

Du skriver "ditt var dolt oförstående".
Detta uppfattar jag som ett exempel på en åsikt som inte baserats på kunskap. Du ger ett omdöme om något du inte förstår.

Jag är lite osäker på vad du menar med "ditt var dolt oförstående".
Menar du att jag medvetet dolt att jag var oförstående till #0, eller att jag dolt något som du är oförstående till? Obestämd

Här lite kunskap om gråsuggor från Wikipedia. Glad

Anmäl
2012-06-17 21:02 #4 av: terrorinAlive

Jag har haft 9 stycken mardonius parilis acuticonus

Anmäl
2012-06-22 18:58 #5 av: [Pappsing]

Vad är det du pratar om?
Att ditt är kunskap?
Va?

Anmäl
2012-06-24 13:55 #6 av: terrorinAlive

jag förstod inte dolfen heller...

Anmäl
2012-06-24 17:18 #7 av: dolfen

#6 - Jag tror att #5 syftar på #2. Glad

Anmäl
2012-06-24 17:25 #8 av: terrorinAlive

aha, men förstår ni vad jag menar?

Anmäl
2012-07-03 14:17 #9 av: [Morfalum]

Överallt på internet stöter man på de där som bara vill driva och skriver helt osammanhängande saker och har en trist attityd och så sitter de och skrattar när andra människor försöker förstå sig på dem. Glad

Anmäl
2012-07-03 16:28 #10 av: terrorinAlive

mitt var inte osamanhängande, jag var allvarlig.

Anmäl
2012-08-15 18:45 #11 av: ixtab

TerrorinAlive????
vad är detta? Jag tycker det låter som en rejäl dos svammel, men om du vill utveckla det så känn dig fri att göra det.

Anmäl
2012-08-17 20:16 #12 av: terrorinAlive

Med nöje, väntade bara på någon som skulle fråga efter det!

Jag har en hel, eller kommit en bit på vägen, på en hel världsteori eller en universal teori.

Ni får gärna läsa min bok som heter terrorin Alive 0 som går att ladda ner på svenska här:

http://thepiratebay.se/torrent/6831093/terrorin_Alive_0

Där står en himla massa grejjer så jag lovar er jag har inte försökt driva med er.

Jag menade att jag kan gråsuggor för att jag själv har haft 9 dubbelfotingar och om någon kollade upp det så borde den förstått att min kunskap om gråsuggor är ganska bred. Och som kanske vissa vet var trilobiter en föregångare till gråsuggan och fanns både i vatten och på land och det jag vill komma med allt det här är att jag tror att livet på land började före livet i vattnet...

Anmäl
2012-08-22 23:18 #13 av: [OrvarsKorvar]

#12 Intressant! Du måste vara extremt kunnig på området.

Har du forskat länge i frågan?

Anmäl
2012-08-23 13:52 #14 av: ixtab

Jag känner att jag nog tror att livet började i vattnet.. och tyvärr låter det första du skrev som väldigt mycket bs.

men det är jag och jag ska läsa vad du skrivit och känner jag att du har rätt ska jag be om ursäkt.

Men att börja en sådan disscussion så som du gjorde är inte snyggt.

Anmäl
2012-08-24 15:40 #15 av: [OrvarsKorvar]

#0 #12 Men tror och tror? Vad finns det att tro?

Lyssna till biologerna och paleontologerna, vad de har att säga i frågan. Jag kan rekommendera Dawkins böcker, han är grym på att göra saker lättförståeliga och intressanta.

Jag tror att ni med all säkerhet kommer finna evidens för att livet kommer från vattnet.

Så otroligt energiödslande och meningslöst att gå och tro massa saker när det finns studier som gjorts i frågan vars resultat pekar i en tydlig riktning.

Anmäl
2012-08-24 18:43 #16 av: dolfen

Jag tipsar om reprisen på "Vetenskapens värld" inatt i
svt2 00:40-01:40. (eller kolla på play)

Del 1 av 3. "Växternas planet: Växterna fick livet att gå upp på land".

(svtplay.se)

Anmäl
2012-08-26 21:06 #17 av: ixtab

Att tänka att livet börjar utanför vår blåa planet är väl helt ok eller???

#1 det går inte att ladda ner din bok, och jag orkar inte lägga någon mer tid på det.

Jag tycker att det du skrev är så osnyggt......

Anmäl
2012-08-28 11:55 #18 av: ixtab

Förra inlägget råkade jag skriva att #1 När det naturligtvis ska vara "0

Jag ber om ursäkt Dolfen, inte min mening alls..

Anmäl
2012-09-01 16:22 #19 av: terrorinAlive

Om det inte går att ladda ner den så köp den i bokhandeln då... Bara att beställa i vilken bokhandel som hellst.

Jag tycker inte det var osnyggt, jag är faktiskt bara ärlig! Jag tror verkligen att vita kommer från land och mörka från vatten för ingen kan förneka att vi är två olika raser...

MVH
Therese

Anmäl
2012-09-01 19:08 #20 av: dolfen

Jag tror inte att någon som är någorlunda intelligent, skulle vilja betala för rasistiskt nonsens!

Anmäl
2012-09-01 20:41 #21 av: ixtab

Har du ingen aning om att alla är utvandrade från afrika? Det har dom spårat upp genom DNA..

Och jo det är osnyggt att komma med sådan rasism och jag skulle heller aldrig lägga ett öre på sådant.

Anmäl
2012-09-01 21:06 #22 av: [OrvarsKorvar]

Hon sitter ju och driver. Ingen människa är så totalt fullkomligt ignorant och korkad.

Hörni, ska vi diskutera något intressant?

Anmäl
2012-09-02 10:35 #23 av: ixtab

Ja det måste hon väl göra?

Ja det tycker jag, vad föreslår du Orvarskorvar

Anmäl
2012-09-02 12:05 #24 av: [OrvarsKorvar]

Haha! :D

Okej, en big one (men väldigt basic) tycker jag!

Vad är en rätt handling? Hur bedömer man att handligen i fråga är rätt? Glad

Anmäl
2012-09-02 19:21 #25 av: dolfen

#24 - Man får kanske fråga den/de som berörs av handlingen!?

Anmäl
2012-09-02 21:29 #26 av: ixtab

Ja jag satt just och tänkte att det beror ju på, men rent generellt så är väl handlingar som inte skadar dig själv och andra helt ok, för att då låta en gnutta banal i svaret Tungan ute

Anmäl
2012-09-06 11:32 #27 av: [OrvarsKorvar]

Men om skada är nödvändig för att inte ytterligare skada ska uppstå? Flört Hur löser man det?

Anmäl
2012-09-06 17:51 #28 av: ixtab

mm jag skrev geneerellt, men det beror på vad du menar med att man måste skada för att skada ej ska uppstå? 
Menar du att man ska sjuta en människa för att tio ska få leva tex. eller vad menar du?

Anmäl
2012-09-07 07:55 #29 av: [OrvarsKorvar]

Exakt!

Har aldrig själv förstått "maximen" om just skada. Det finns så många andra sätt att göra övertramp.

Jag tycker att jag borde ha full rätt att skada någon som skadat mig eller mina nära. Tungan ute

Anmäl
2012-09-07 12:04 #30 av: ixtab

Om det kom en rasande älg in i samhället och dom inte kunde söva den måste dom döda den, och det är ju skada.

hm det där är såååå svårt.

Jag vet nog med mig att det inte skulle vara lätt att inte aggera om någon gjorde illa mina barn tex, Men samtidigt skulle jag som den jag är inte klara av att sjunka till den nivån... Kan jag bara hoppas....
det är ju sådant man inte vet förrän man står där..

Men jag tror verkligen på att inget ska skadas..
Nu på senare år har jag blivit lite bättre, för en period hade jag svårt att även äta för att jag skadade djur och växter, så man kan dra det till sin spets oxå.

Jag skulle aldrig slå ihjäl ett djur utan orsak, tycker inte om trofejakt.mm.mm ja det finns så mycket som är skadlig handling, det handlar ju inte bara om människan, utan även våran planet och alla dess invånare

Anmäl
2012-09-07 19:56 #31 av: dolfen

I och med det nya ämnet känner jag mig manad att länka till tråden Rätt eller fel?.

Det enda "rätta" är nog att lämna denna tråd.

Anmäl
2012-09-08 14:30 #32 av: ixtab

hej då ses i nästa tråd Kyss

Anmäl
2012-09-08 21:27 #33 av: terrorinAlive

Kolhydrater... Varför vill ni skada mig? Alltid har ni nått på gång...

http://www.ordochbok.se/visa_produkt.asp?id=424020

Efter ni läst min rasistiska skit kan ni kladda på mig om ni vill, men innan dess tänker jag fortsätta lyssna på gråsuggornas information i mitt huvud, schizofreni i snart 7 år leder till en 373 sidor lång faktabok om saker som inte existerar.

MVH
Therese

Anmäl
2012-09-09 17:18 #34 av: dolfen

#33 - Jag uppfattar det inte som att någon här vill dig illa.

Om man skriver/säger något som människor kan reagera på, så måste man förstå och acceptera att människor reagerar.

Anmäl
2012-09-20 21:06 #35 av: Loris M

#  33 Herregud, lägg ner! Det blir bara konstigare och konstigare. Hitta en annan sysselsättning!

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2012-09-20 21:46 #36 av: Moonwing

Ingen på denna eller någon annan intressesajt på Ifokus, skall eller är välkommen hit för ta ifrån någon, påtvinga någon..eller för den del skrämma någon till en viss "förståelse".

Detta är inte förenligt med vare sig den enskilda sajtens -forumets regler eller hela Ifokus grundprinciper. Här är alla välkommna och det enda som förväntas av oss är vanligt "folkvett"..något som jag tror de flesta av oss klarar..

Att kritisera varandra och bete sig illa är inte vuxet.

Snälla..håll er till sakfrågorna i trådarna, eller låt som sagt bli provokativa svar, det blir ingen skön eller gemytlig stämmning på det viset.Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Anmäl
2012-09-23 18:43 #37 av: [Starman]

Hur motiverar medarbetare eller sajtvärd att den här tråden får ligga kvar?

Trådskaparen är uppenbarligen enbart ute efter publicitet till dennes bok där hon framlägger kvasivetenskapliga och kvasifilosofiska argument emot något som redan avgjorts bortom rimliga tvivel; hur människan kom till. Därtill fäller TS en rad illa dolt rasistiska kommentarer, utan att detta anmärks på.

Bara undrar.

Anmäl
2012-09-23 18:59 #38 av: Loris M
  • #37 Tack, jag undrar samma sak!
  • Enligt skrivregler för detta forum, har trådskaparen brutit mot minst två regler (så som jag uppfattar dessa):
  • "Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande." samt "Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär."
  •  

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
    2012-09-23 19:07 #39 av: [Starman]

Jag tänkte samma sak angående skrivreglerna, men sen kom jag på att jag faktiskt inte har en aning om hon gjorde detta med sajtvärdens medgivande eller utan. Om med, så kan man fråga sig om det tilläts utan kontroll av bokens karaktär och innehåll, om utan så är det ju beklagligt att det inte modererades bort omedelbart. Men det går ju bara att spekulera i, så klart.

Diskrimineringen, däremot, är ju uppenbar.

Anmäl
    2012-09-26 00:52 #40 av: Moonwing

"så kan man fråga sig om det tilläts utan kontroll av bokens karaktär och innehåll, om utan så är det ju beklagligt att det inte modererades bort omedelbart.."

-Känsligt innehåll får diskuteras på IFokus, vi har yttrandefrihet här med..friheten att höra av sig till oss finns med..inlägget skrevs den 12 juni, man kan undra varför man fortfarande håller den vid liv..låt den svalna , varför överhuvudtaget kommentera?

Att Ifokus inte skötts i demokratins tecken, har varit en het potatis det här året, därför finns möjligheten att "anmäla inlägget"..Flört

Istället för att fortsätta pajkastningen, är det ju bara att trycka på en länk, eller hur? (vad jag ser är att endast en tryckt på anmäl..det räcker inte "demokratiskt", för att få bort ett inlägg..)

Att värdar och medarbetare tar bort hela trådar, är en sista åtgärd-då den inverkar på många inlägg och därmed medlemmars rätt till talan.

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Anmäl
    2012-11-30 22:58 #41 av: terrorinAlive

#40 Tack!

Jag står fast vid min åsikt och omtalande att klicka på en länk, vad är då inte bättre än min just påbörjade hemsida:

www.terrorinAlive.se

Annars, om så vills, kan man ta del av mitt egenskapade spel bland 64 sammankopplade bloggar vars länkar som du alla kan hitta genom min nyligen avslutade blogg:

http://terrorin.blogg.se

Anmäl
    2012-12-01 19:24 #42 av: [Pandette]

Var lite snäll mot flickan, hon är ju psykiskt sjuk för sjutton. Lite överseende får ni faktiskt ha.

Anmäl
    2012-12-03 12:07 #43 av: [Starman]

Paranoid schizofreniker, om jag fick gissa. 

Men det ursäktar inte att moderatorerna på det här forumet låter hennes rasistiska skräp ligga kvar. Jag röstar för bortmoderering av tråden och skrivförbud för TS.

Anmäl
    2012-12-04 13:28 #44 av: Moonwing

"Istället för att fortsätta pajkastningen, är det ju bara att trycka på en länk, eller hur? (vad jag ser är att endast en tryckt på anmäl..det räcker inte "demokratiskt", för att få bort ett inlägg..)

Att värdar och medarbetare tar bort hela trådar, är en sista åtgärd-då den inverkar på många inlägg och därmed medlemmars rätt till talan."

Om man tar bort en tråd för att den strider på något sätt emot reglerna blir man ju även tvungen att ge andra som uttryckt sig olämpligt, skrivförbud här..en sådan stämmning vill vi väl inte ha på filosofi eller hur?

Var goda och ha överseende med varandra, nu har ni chans att visa att man som vuxen klarar det.

På ett filosofiskt forum måste man kunna filosofera över allt, med god ton. annars förlorar vi helt enkelt vitsen med hela forumets existens.

/ Wingen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.