01 ALLMÄNT

''Ta ingen skit''

2017-05-08 18:05 #0 av: [memoirsofaclone]

Har märkt att det råder en sorts ''ta ingen skit''-trend. Elr trend kanske inte är rätta ordet då det varit så länge. Men ni vet, i låtar och berättelser osv. Man ska vara stark, självständigt, sätta sig själv först och inte ta någon skit. Men är detta verkligen bra? Måste vi inte ta skit ibland? Hur skulle samhället se ut om folk bara gick och inbillade sig att de ska kunna leva ett helt liv och bara slå ifrån sig allt? Som småbarn. Det är alltid sådana uppmaningar från typ artister och i ''tjejtidningar''. Tkr inte det är så bra, även om det kanske låter bra. Varför ska alla vara kaxiga för? Skadar ödmjukhet? Kändisvärlden borde komma på nåt nytt snart, det finns alldeles för många ''independent women'' som minsann aldrig tar någon skit. Låter otroligt ignorant och drygt enligt mig. 

(och innan nån feminist kommer och gnäller på att jag kritiserade ''independent women'' så menar jag att de verkar ha missuppfattat hela grejen, dessutom är jag tjej själv)

Anmäl
2017-05-08 18:58 #1 av: Aleya

Man behöver väl inte vara kaxig för att inte ta skit.
Men är någon dum och elak emot en så gör man bäst att inte ta skiten.
Oavsett om det är någon som är "högre" som läkare eller någon annan där man är beroende av hjälp från. Men den beter sig som ett rövhål.

Så jag tycker att ta ingen skit är bra. Man behöver inte vara elak för att inte göra det.

Eller skulle du lägga dig ner med benen i vädret och låta den som var elak vinna bara för att du anser att det är kaxigt att inte ta skit?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.