🤔 ??
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Alla gör det som de där och då anser är bäst. Själv missar jag allt roligt inne på Jesus iFokus nu för tiden eftersom jag, helt utan att ha blivit informerad om varför, blev blockad där igår. En är väl lite obekväm kanske, men det bjuder jag på. Anser i alla fall att alla har rätt att vara som de själva anser passar dem och deras syfte.
Del 1. Jag kunde inte låta bli att döflabba när jag läste ihop #0-#4.
Del 2. Den allvariga delen.
Jag uppfattar Kathja som en god och välvilligt tänkande människa vilket gjorde att jag sparkade bakut i den aktuella sajten.
Jag vill passa på att be Filosofi.ifokus om ursäkt för att jag sparkade bakut, ända hit.
Ni kan göra med denna tråd, som man kan göra på den aktuella sajten. Plocka bort den. (Om ni vill.)
Ha en givande och trevlig lördag! 🙂
Förlåt #5 om jag gjorde dig ledsen på något sätt, det var inte all min mening i alla fall. Jag var inne på den aktuella sajten och läste om dina funderingar och frågor och tyckte du blev ganska illa behandlad där, vilket gjorde mig rätt illa till mods.
Sedan såg jag #6 kommentarer där inne och förstod nästan att man kan bli blockad för en sådan sk**grej som egentligen bara var ett skämt. Jag vågade dock inte kommentera det där men väl här, där stämningen är helt annorlunda. (och det var väldigt roligt att läsa ihop de första kommentarerna när man får sammanhanget😃 )
Ha det gott båda ❤️
Dom flesta blir tyvärr rätt illa behandlade på Jesus.ifokus. Det blir så när man har strikt konservativt troende teologer som sajtvärdar och Medarbetare.
Det sagt så är det inte värre än andra platser på iFokus :P
-Stephen Hawking
#11 Det är det! Det viktigaste av allt är det dubbla kärleksbudskapet - älska din näste så som du älskar dig själv, ja och Gud såklart. 😎
Men bara för att det är det centrala i kristendomen innebär det inte att det blir enkelt bara för att man kommer till tro. Och ju fyrkantigare man är i sin tro desto fler exkluderar man. Tror jag att det finns en SANNING och jag står jag för den "sanningen" så måste (?) det ju innebära att du står för det som är fel om du inte tror som jag. Då behöver jag ju inte lyssna på dig för jag innehar ju redan det jag vill ha, SANNINGEN. Det är också lätt att man blir rädd för att ta en diskussion kring tro för tänk om jag kan ta till mig något som någon annan säger och tror hur blir det då med min SANNING?! Var den då falsk? Vilar min tro på fel grunder? Osv osv
Istället för att man bara inser att tro är personligt, det finns ingen rätt väg eller fel väg - det finns bara min väg. 😃